Olemme toteuttaneet varausjärjestelmiä sekä secondhand-myymälöille että kirpputoreille. Yritysten toimintamallien ero on, että kirpputoreilta tuotemyyjä voi varata myyntipaikan ja tarvitsemansa palvelupaketin, ja secondhand-myymälöissä yritys hoitaa tuotteiden myynnin myymälässä eikä tuotemyyjällä ole omaa myyntipaikkaa.
Näiden toimijoiden rahavirrat ovat myös erilaiset. Kirpputorilla voidaan veloittaa paikkavuokraa ja/tai provisiota sekä veloittaa myös eri palvelupaketeista. Useimmiten tuotemyyjä vastaa myyntipaikastaan, jota hän vuokraa tietyn ajan ja hänelle tilitetään myyntituotot, joista on joissain tilanteissa veloitettu myös myyntiprovisiota. Secondhand-myymälöissä yritys veloittaa myynnistä provision tai ostaa tuotemyyjältä suoraan tuotteet myytäväksi. Näiden kahden toimintamallin sisällä on monia eri toimintatapoja.
Valmistamamme MPoint-varausohjelmisto palvelee sekä yritystä että yrityksen asiakkaita eli tuotemyyjiä. Varaukseen liittyvien tapahtumien kuten paikan- tai ajanvarauksen lisäksi ohjelmistossa on asiakasrekisteri ja myynnin seuranta sekä yritykselle että tuotemyyjille ja monia toimintoja mukaan lukien markkinointiviestit, jotka helpottavat kirpputorin/secondhand-myymälän toimintaa. Järjestelmä on myös muokattavissa soveltumaan hyvin erilaisiin tilanteisiin sekä pienille että isommillekin yrityksille. Ohjelmisto toimii itsenäisesti tai se voidaan liittää SKJ:n Jeemly-kassajärjestelmään, jolloin myyntitapahtumat ovat laajemmin hoidettavissa ja seurattavissa.
Eikä ohjelmistomme ole pelkästään tarkoitettu yrityksille, jotka myyvät vain kierrätettäviä tuotteita vaan palvelee tietysti myös silloin kun vuokrataan erilaisia uusia tuotteita käyttäjille. Eli kerro toiveesi meille ja me kartoitamme, miten se olisi toteuttavissa!
Hyödyt:
- varaustilanne pysyy hallinnassa ja vapaat/vapautuvat paikat on näkee helposti
- pienet käyttökustannukset
- asiakasrekisteri, jonka tiedot on sovitettu kirpputori/seconhand-toimialalle
- tuotemyyjät voivat itse varata ja maksaa paikkoja, jos yritys näin sallii
- tietyn asiakkaan tai asiakasryhmien informointi nopeasti
- aika- ja paikkariippumaton käyttö, tiedot ovat aina ajan tasalla
- laitteistoriippumaton
- secondhand-myymälöille omia toimintojaan mm. isot tuotetarrat ja laajennettu tuoteraportointi